maandag 28 mei 2007

Het gezin van Opa

In het gezin van Opa waren ze met 7 kinderen, 3 zussen en 4 broers. De zussen waren An uit Utrecht zij had een dochter die ik 2 keer heb ontmoet , Lien uit Groningen, ik herinner me nog dat zij intern woonde in een Bejaarden tehuis en daar het winkeltje voor de bewoners runde, daarnaast nog een zus Riek die getrouwd was met Wanschers die een groentezaak had in Almelo (deze informatie heb ik gekregen van Rene Slaghekke zoon van Bets ook wel Broer genoemd). De 4 Broers woonden allemaal in Almelo naast Bets waren dat mijn Opa Bernard en zijn broers Gerrit en Antoon, de broers waren volgens mijn informatie de oprichters en later de bestuursleden van gymnastiekvereniging UNA. Mijn Opa heeft 45 jaar een tabakszaak gehad aan de hoek Prins Hendrikstraat - Emmastraat te Almelo, daarnaast dreef Oma Tonia op dezelfde locatie een textielzaak, in beide winkeltjes was alles te koop, de buurt kon er op de pof kopen en betalen wanneer bijv. de kinderbijslag binnen was. Beide winkeltjes waren het sociale middelpunt van de buurt, waar mensen terecht konden met hun verhalen en zorgen, maar ook voor een pakje sigaretten of en kratje bier na sluitingstijd.





Klik op de afbeeldingen voor vergroting resp. een belastingstrook van UNA en een sigarenzakje met reclame.

Geen opmerkingen: